Jestem tutaj

niedziela, 2 lutego 2014

Czas na ciacho - Tiramisu

Pierwszy raz na moim blogu pojawi się post jedzeniowo-przepisowy:)
Natchnęło mnie do tego ciasto które na pewno jest dobrze wszystkim znane,
a u mnie w domu w wykonaniu moim i siostry jest robione nie raz :) 
A mowa o
zdj. grafika Google
 Teraz pewnie zanudzę krótką historią ciasta :)
Tiramisu czyli 'ocknij się' subtelna kombinacja kawy, serka mascarpone.
Chodź nie zostało udowodnione to tiramisu uchodzi za za afrodyzjak i deser zakochanych
Koniec historii :) 
Mam nadzieje że nie śpicie jeszcze bo czas na 'ocknij się' - tiramisu :)

Składniki:

- 500g serka mascarpone
- 200ml śmietany kremówki
- 250g podłużnych biszkoptów (ja robię na tych z Lidla:))
- 4 żółtka
- 5łyżek cukru 
- 4łyżki amaretto (zamiast amaretto używałam
olejku rumowego/waniliowego)

 - filiżanka espresso
kakao w proszku  

Przygotowanie: 

Śmietanę ubić na sztywno wraz z 1łyżką cukru. 
Żółtka i resztę cukru utrzeć na krem, najlepiej w mikserze na najwyższych obrotach. 
Na zmniejszonych obrotach dodawać po trochu serka mascarpone i ubitej śmietany, aż powstanie jednolita masa.
W przygotowanej płaskiej formie ułożyć warstwę biszkoptów i skropić ją mieszanką kawy i amaretto(ja to robiłam na dwa sposoby. pierwszy moczyłam biszkopty w kawie z amaretto/lub olejkiem ale były bardzo mokre. Drugi sposób: ułożone na formie przejeżdżałam pare razy pędzelkiem z kawą)
Następnie rozsmarować warstwą kremu i przykryć kolejną warstwą biszkoptów i ponownie skropić kawą i amaretto(tu znów robiłam któryś z dwóch poprzednich sposobów)
Ostatnią warstwą powinien być krem mascarpone, który należy posypać kakao.
Całość wstawiamy do lodówki na przynajmniej 1,5godzinny. 
I ciasto gotowe :):)


 Tak prezentuje się na talerzu :)
Życzę smacznego:)
kruszynkaaa91:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy pozostawiony komentarz:)
Bardzo chętnie poznam Twoje zdanie:)
Każdy pozostawiony ślad motywuje mnie do dalszego pisania:)

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia